Důležité informace k těhotenství a železu

Srdečně blahopřejeme!
Přejeme vám a vašemu děťátku hezké a šťastné těhotenství

QINEVA FE -železo bylo cíleně vyvinuté pro ženy a tedy i pro těhotné ženy.
Objevte QINEVA-efekt.

Proč je železo pro vaši krev v těhotenství tak důležité?

Přispívá k důležitým tělesným funkcím:

  • k normální energetické látkové výměně
  • k normální tvorbě červených krvinek a červeného krevního barviva-
  • Hemoglobinu
  • k normálnímu transportu kyslíku
  • k normální funkci imunitního systému
  • k normální kogniktívnej funkci / paměť, koncentrace, výkon mozku /

Znáte jistě celou řadu nezbytností, které mají právě v těhotenství zvláštní význam. Pro optimální průběh těhotenství a pro prospěch vašeho děťátka byste se měli soustředit na váš metabolismus železa.

Proč je železo nutné?
Jako zdravá mladá žena máte 45mg železa na 1kg tělesné váhy. Dvě třetiny se přitom nacházejí v krvi a buňkách. Přibližně jedna třetina v játrech a malé množství ve svalech a v různých enzymech. Za jeden den ztratí člověk 1-2mg železa prostřednictvím odlupování z buněk na pokožce a ve vnitřních sliznicích. Takže to znamená, že za den by mělo být 1-2mg železa přijaty potravou. Abychom toho dosáhli je doporučeno za den přijmout 14mg železa potravou. Nyní je zřejmé, že obsah železa v potravě není srovnatelný s množstvím železa, které je ve vašem těle nakonec k dispozici. A ještě k tomu i toto:
Toto doporučení nezohledňuje že
každý člověk se v příjmu železa ze stravy liší
je přítomen vliv jiných složek ze stravy

Kolik železa potřebujete během těhotenství?
V prvních třech měsících je potřeba železa jen nepatrně vyšší. Poté, ale stoupne jeho potřeba enormně na 6-7mg / den. Tato zvýšená potřeba vyplývá z růstu placenty a děťátka. Ale velké množství železa je potřebné pro zvýšenou tvorbu krvinek, čímž se zajišťuje dostatečně transport kyslíku k dítěti.

Které potraviny jsou dobrým zdrojem železa?
Železo je obsaženo v živočišných i rostlinných potravinách. Přítomnost v potravinách není však srovnatelná se vstřebáváním do krve. Ze zeleniny se vstřebává jen jedna dvacetina v ní obsaženého železa, z vajíček jedna osmina z jater jedna polovina a z krve dvě třetiny. Je známo, že muži přijímají ve své stravě průměrně 15mg železa, ale jen 6% z toho se vstřebává do těla. U žen je to 11mg a asi 12% se vstřebává. V případě vegetariány se dokonce příjem redukuje na polovinu.

Proč strava nepostačuje pokrýt potřebu železa?
Železo se vstřebává jen v prvních 30cm tenkého střeva. To znamená, že v tomto kousku tenkého střeva musí dojít ke kontaktu železa ve stravě se sliznicí tenkého střeva. Pro srovnání: na strávení tuku je k dispozici několik metrů tenkého střeva. Z toho důvodu je vstřebávání železa velmi citlivé.

Jak je tedy vstřebávání železa regulovány ?.
Rozeznáváme dvě formy železa. Jedno se nachází v živočišných produktech jako maso a nebo masné výrobky. Prostřednictvím nich pokryje člověk 10% potřeby železa. Jejich vstřebávání není regulováno.

Na druhé straně tělo reguluje příjem druhého železa, například ze zeleniny nebo výživových doplňků. Toto se provádí hormonem z jater, hepcidínom. To platí i během těhotenství. V prvních třech měsících, kdy potřeba železa není tak velká, se vstřebává méně než později v těhotenství, kdy jeho potřeba stoupá. Samozřejmě, toto platí pouze tehdy, pokud je bilance železa vyvážená. V opačném případě se tělo pokouší přes hepcidin, své zásoby železa doplnit.
Jak můžeme zabránit vzniku nedostatku železa?
Až 1 kg železa dokáže tělo uložit v játrech. Kolik železa je tam uloženo dokážeme rozpoznat díky krevní hodnotě – feritin. Takže pokud člověk prostřednictvím potravy naplní své úložiště železa, může se tím pokrýt i zvýšená potřeba pro matku a dítě v těhotenství a dalším vývoji dítěte.
QINEVA FE

Jak prokázal výzkum, tento dobře stravitelný doplněk výživy reguluje vstřebávání železa ze střeva v závislosti na množství obsaženého v játrech. Čili podle toho jaká je hodnota ferritinu je i následné vstřebávání regulované. Buď je vstřebávání nižší nebo naopak pokud je hodnota feritinu nízká jeho vstřebávání z tenkého střeva se zvyšuje.
Toto jsou dva důležité body, které dělají QINEVA FE výjimečně vhodným doplňkem pro těhotenství:
Dobrá stravitelnost a regulované vstřebávání !!!!